Anasayfa / Programlama / C# / C# For Döngüsü Kullanımı

C# For Döngüsü Kullanımı

Merhaba arkadaşlar bu yazımda for döngüsünü anlatıcam.

Öncelikle döngü nedir?

Döngüler bir şeyi tekrar tekrartekrar yazmak yerine belirli bir kod girip ekranda defalarca yazmasını sağlar.Sonsuz döngüler yapabildiğimiz gibi belirlediğimiz bir standarda göre döngüler yapabiliriz.

Sadece C# dilinde değil, hemen hemen bütün progrlamlama dilleri içerisinde en çok tercih edilen döngü yapısı for döngüsüdür. Döngüler adındanda anlaşılacağı gibi, sonlandırma koşulu sağlayıncaya kadar aynı komutları defalarca çalıştıran yapıdır.

For ifadesinin çalışma mantığı aşağıdaki gibidir

for( başlangıç ; koşuş; değişim miktari )

{

Tekrarlancak kodlar

}

Çalışma mantığını inceleyelim;

Başlangıç Değeri=Burada döngüyü kontrol eden değişkene bir başlangıç değeri atanır.

Koşul=Burada başlangıç değeri atanan değişken bir koşul ile test edilir eğer bu ifade true sonuç verirse, döngü içerisindeki komutlar çalıştırılır.Koşul false sonuç verirse döngü sonlandırılır.

Değişim miktarı= Bu kısımda döngü değişkeni arttırılır veya azaltılır.

 

Bu Örneğimizi Açıklayalım

i’ ye 0 değeri verdik eğer 1 yazyazsaydık 5 kere değil 4 kere ekrana yazardı. Çünkü sitem verilen ilk değerden itibaren almıyo. Eğer ki 1 yazmak istiyorsanız dongünün sonuna 5 değil de 6 yazmanız gerekir. Döngünün ne kaadar dönüceğini belirleyen koşulumuz i<=5 tir. 

Ekran Çıktısı:

 

For Döngüsü Örnekler:

  • 1’den 10’a kadar olan sayıları alt alta ekrana yazdıralım
Ekran Çıktısı:

 

  • 1’den 10’a kadar olan sayılardan 3’e ve 5’e bölünen sayılar
 

Ekran Çıktısı:

 

  • 1’den 100’e kadar sayıların toplamı ve çarpımı
Ekran Çıktısı:

 

Ekran Çıktısı:

 

  • Kullanıcının girdiği sayıdan girdiği sayıya kadar toplamı
Ekran Çıktısı:

 

  • Girilen Sayının Faktöriyelini Bulma
Ekran Çıktısı:

 

 

 

 

About Esra Ergül

Bunu da incele

C# Wpf DispatcherTimer Kullanımı ve Örnekleri

Zamanlayıcı olarak bilinen DispatcherTimer  anismasyonlarda  kullanılır. Animasyonda belirtilen süre zarfı içerisinde değişime uğramasını DispatcherTimer sınıfı …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

%d blogcu bunu beğendi: